Pixel
Logo OK Tours

Jak założyć profil zaufany? Jak poruszać się po UFG?

Szanowny Kliencie!

Poniżej instrukcje jak stworzyć Profil Zaufany niezbędny do uzyskania zwrotu z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego oraz jak poruszać się po stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.


Sytuacja 1: Nie posiadam Profilu Zaufanego



Jeśli nie posiadasz Profilu Zaufanego poniżej przedstawiamy instrukcję jak go założyć.


Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można obecnie załatwić urzędowe sprawy nie wychodząc z domu, np. złożysz wniosek o dowód osobisty, sprawdzisz stan konta na ZUS, założyć firmę w CEIDG czy swoje dane medyczne. Warto więc posiadać taki elektroniczny podpis na przyszłość, tym bardziej, że założenie go trwa zazwyczaj kilka minut.


Zakładamy go:


  • przez internet, jeśli posiadamy konto w którymś z banków - T-Mobile Usługi Bankowe, PKO Bank Polski, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, EnveloBank, Millenium Bank, Allior Bank, SGB Banki Spółdzielcze. Wchodzimy wówczas przez ten link https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp i logujemy się danymi z naszej bankowości internetowej.


  • w punkcie potwierdzającym - wypełniamy wniosek rejestracyjny przez link: https://pz.gov.pl/pz/register , następnie wybieramy się do punktu potwierdzającego np. do budynków Gminy Miasta, budynku ZUS czy NFZ.


Lista punktów: https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList

Więcej informacji dostępnych na oficjalnej stronie rządowej - https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany .


Sytuacja 2: Posiadam profil Zaufany


Jeśli posiadamy Profil Zaufany możemy od razu przejść do logowania na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego https://login.ufg.pl/obywatel/logowanie .


1. Wybieramy logowanie przez login.gov.pl.




2. Wybieramy logowanie przez Profil Zaufany, wypełniamy dane.



3.Konto - Osoba Prywatna



4. Klikamy Portal UFG | Zwroty Covid



5.Wybieramy Wnioski Covid



6.Klikamy Złóż nowy wniosek



7.Do wniosku wpisujemy dokładnie dane otrzymane od nas drogą mailową, dokładnie takie same dane my wpisujemy do naszego wniosku.

W polu z adresem prosimy o wpisanie Państwa adresu, natomiast w polu "Kwota otrzymanego zwrotu do danej wpłaty" - 0 zł, gdyż dopiero wnioskujemy o wypłatę i jeszcze nic nie zostało otrzymane.

UWAGA: Tylko zgodność danych gwarantuje terminową wypłatę środków.

Aby uzupełnić kwoty wpłat i numery kont bankowych należy kliknąć ołówek, uzupełnić okienka przesuwając suwak na dole. Następnie zatwierdzamy zielonym ptaszkiem.








Na koniec wybieramy Wyślij. Gotowe! Wniosek złożony.


Zgodnie z zapisami Ustawy, weryfikacja wniosków trwa do 30 dni (o ile wszystkie dane są zgodne), a następnie wypłata środków nastąpi w ciągu 14 dni na wskazany rachunek bankowy.


Czy masz pytania związane z Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym?

Kliknij tutaj i zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - KLIK.


W razie innych problemów - zapraszamy do kontaktu - 566521257 w godzinach pracy biura.